moringologo

Tudod mi a legfontosabb a vevődnek? Információ, sebesség, élmény.

Érezted már azt, hogy keresel egy konkrét terméket, meg is találod a megfelelő webshopokat, de nem vagy biztos magadban? Ilyenkor jön az oldallal való kapcsolatfelvétel.
Erre általában a vásárlónak több lehetősége is van, de saját weboldalad esetében Te válaszd a legjobbat!

Az első, és legelterjedtebb módszer a kapcsolat fül alatt található űrlap. Beírod az adataidat és a kérdéseidet, elküldöd az üzenetet, és…vársz. Valószínűleg sokat.

A következő lehetőség akkor áll fenn, ha a weboldal nem rendelkezik ilyen űrlappal, csak e-mail cím van megadva az oldalon. Nagy különbség nincsen, Neked van csak több munkád, mert a saját e-mail fiókodat is meg kell nyitnod kérdésed feltételéhez.

A harmadik a sokak által legrosszabbnak gondolt megoldás, ami nem más, mint a telefonálás. Hátránya, hogy a hívónak kerül pénzbe, így gyakorlatilag fizet az információért, ha  pedig olyan céget sikerül találnia, ahol hívásvárakoztatás van, akkor ott több, mint valószínű, hogy elgondolkozik azon, hogy mennyire akarja a választ.
Ha felveszik a telefont, akkor a választ általában gyorsan megkapja a hívó, viszont telefonon egyszerre csak egy emberrel tud az ügyfélszolgálatos kolléga beszélni.

Megsúgjuk, hogy van egy sokkal jobb lehetőség, amit ha Te hamarabb kezdesz használni, mint a konkurenciád, akkor nagy előnyre tehetsz szert! Ez pedig nem más, mint – dobpergést kérünk! – a weboldalba épített Facebook Messenger chatablak!

Oké, rendben, csináljuk! De hogyan? Nem szabad egyből belecsapni ennek sem a közepébe, előbb át kell gondolnod, hogy mit és hogyan akarsz elérni, erre mennyi energiád és mekkora kereted van.

Napjainkra a messenger marketinget elérte a Skynet kora, így legtöbben a tökéletes chatbot megalkotására törekednek, hogy emberi erőforrás helyett a robot válaszoljon meg mindent.
A Turing teszt legújabb eredményei miatt azt már tudjuk, hogy létezik olyan mesterséges intelligencia, ami képest emberien kommunikálni, de itt nem erről van szó. Ahhoz, hogy a potenciális vevőidet segítsd a döntésben és végül konverzióhoz juss, ahhoz olyan chat flowt kell tervezned, amiben mindenre gondolsz és adsz is választ. Mindenre.

Ez természetesen hosszú fejlesztésnek, kérdőívezésnek, vevői vélemények olvasásának és elemzésének, kérdéseik felidézésének és még számos folyamatnak az elvégzése után lehetséges csak, és akkor sem biztos, hogy eléred a kívánt hatásfokot.

Pontosan ez az, amit miatt a vegyes megoldást ajánljuk. Kell egy automatizált üzenet, de erre a célra nem kell saját chatbotot fejleszteni, elég a Messenger beépített automatikus üzenete. A vevő ír, és egyből kap egy üzenetet, hogy X idő múlva kap kifejtett választ, mindenki boldog. Erre az első üzenetre viszont szükség van.

Vázolunk egy példát is!

Adott egy alkalmazott, aki ügyfélszolgálati feladatokat is teljesít. Végzi a többi munkáját, felveszi a telefont, válaszol az e-mailekre és még ezekre az üzenetekre is. Nincs automata válasz a kérdésedre, nem tudod mikor fog visszaírni, de azért vársz pár percet. Letelik az az idő, amit erre szántál, így megnyomod azt a bizonyos nagy piros x-et.

Második példánkban a felállás ugyanez, csak egy másodpercen belül jön a válasz, hogy teszem azt 3 órán belül válaszolnak és elkérik az e-mail címedet, hogy tudjanak ott írni. Gondolj bele, melyik ügyfélkezelés győz meg arról, hogy ott vásárolj?

Naná, hogy a második!

Szerintünk a konverziós esélyek javítása, és a webshop elhagyási százalék csökkentése bőven elég indok ahhoz, hogy elkezdd használni a Messenger plug-int, de nem ez az egyetlen előny, ami ezzel jár.

Mivel nem saját csevegőpanelt fejlesztettél az oldalra, hanem a Facebook egyik bővítményét helyezted el, így az összes üzenet látható marad business oldalad fiókjában. Meg tudod nézni, hogy kik írtak, profiljukból tudsz következtetni a szokásaikra, tökéletesíteni tudod a perszónádat, és mivel már kapcsolatba lépett veled már Te is tudsz üzenetet írni neki!

És mit szólnál ahhoz, ha azt mondanánk, hogy a Messenger listádat promóciók küldésére is tudnád használni?

Ehhez alapvetően chatbotra lenne szükséged, de külső alkalmazás használatával képes vagy tömeges üzenetet küldeni azoknak, akik korábban már írtak Neked. Az üzleti oldaladon pedig ezzel az egyszerű kis trükkel számos üzeneted lesz a célcsoportodtól.

Végül, de nem utolsó sorban azért hozzá kell azt is tennünk, hogy a vásárlónak jól esik a törődés. A személyes kapcsolatnál nincsen erősebb kapocs, egy üzenetváltás után úgy érzi az érdeklődő, hogy Te megtetted az extra lépést, amit más nem.

Összegezve a mondandónkat, ilyen hatékony segítséget nem tudsz mással nyújtani saját magadnak. Segíted a vevőt a döntésben, tudod navigálni adott termék felé, erősíted a Veled szemben érzett bizalmat, javítod a felhasználói élményt, mindezt úgy, hogy közben a bevételeid is növekednek.

Ha cikkünk meggyőzött arról, hogy ez megoldás hasznos kiegészítője lenne weboldaladnak, akkor keress fel minket!

Tudod mi a legfontosabb a vevődnek? Információ, sebesség, élmény.

Ötletekben határ a csillagos ég.

Egyedi ajánlatot szeretnék.


Adatvédelmi szabályzat | ÁSZF